Archiwum V-




Podsumowanie i wyniki zawodników

V Zlot Zabytkowej Motoryzacji

i Rajd im. Ks. Władysława Druckiego-Lubeckiego

 

Dn. 14.06.2014 odbył się V Zlot Zabytkowej Motoryzacji  i  Rajd im. Ks. Władysława Druckiego-Lubeckiego.  Organizatorem był Automobilklub Polski.

Impreza przebiegała wg. poniższego programu:

08:00                     - rejestracja zawodników

09:00                     - oficjalne otwarcie imprezy, odprawa uczestników Zlotu i Rajdu

09:30                     - start pierwszego uczestnika do Rajdu

10:30-12:30         - wystawa pojazdów zabytkowych – Pałac w Teresinie

12:30-13:00         - przejazd do Pałacu w Szymanowie (złożenie pamiątkowego wieńca)

13:00-14:00         - wystawa pojazdów zabytkowych – Pałac w Szymanowie

14:30-19.00         - wystawa pojazdów zabytkowych – Plac Kościuszki w Sochaczewie

16.30                     - Konkurs elegancji – Plac Kościuszki w Sochaczewie

ok. 18.00             - rozdanie nagród z konkursu elegancji, rozdanie nagród z prób sprawnościowych, rozdanie pozostałych nagród - Plac Kościuszki

ok. 19.00              - Zakończenie Zlotu

 

Mottem przewodnim V Zlotu Zabytkowej Motoryzacji i Rajdu im. Ks. Władysława Druckiego-Lubeckiego było hasło:  Bóg, Honor i Ojczyzna. Ponadto na imprezie upamiętniono,  poprzez  złożenie pamiątkowego wieńca, 100-tną rocznicę śmierci Ks. Władysława Druckiego-Lubeckiego – założyciela oraz pierwszego prezesa ówczesnego Towarzystwa Automobilistów Królestwa Polskiego (dzisiejszy Automobilklub Polski).

 

Zawodnicy na trasie Rajdu mieli za zadanie liczyć małe budowle kultu religijnego (krzyże, kapliczki, figury Świętych …), kościoły, cmentarze oraz musieli odpowiedzieć na pytania dotyczące historii odwiedzanych miejsc (w tym pomników) związanych z męczeństwem i bohaterską postawą polskich patriotów.

Zwykle podczas codziennej podróży nie zwracamy uwagi na te przydrożne obiekty, które dla wielu z nas są ciągle wyznacznikiem, drogowskazem,  miejscem spotkań oraz modlitw.  Jednak zawodnicy mieli za zadanie je odnaleźć i poprzez to uświadomić sobie wartości dalece wyższe, również patriotyczne postawy.

 

Dalece wyższe od mieć jest być. Dlatego też podczas Rajdu zawodnicy byli obserwowani przez „tajne służby”  w które wcielili się Harcerze z 18 WDH z Sochaczewa. Przy jednej z figur Matki Boskiej Niepokalanej na Dworcu Kolejowym w Teresinie,  gdzie zawodnicy mieli odgadnąć termin poświęcenia tej figury, obserwowali oni  uczestniczących zawodników jak się zachowywali. Celem tego było sprawdzenie czy pomimo uczestniczenia w V ZZM i Rajdzie i rywalizowaniu o wyniki, uczestnicy nie zapomnieli  o tym co najwyższe i najważniejsze w życiu:o oddawaniu Czci Bogu i Maryi. Niestety wszyscy zapomnieli o tym i nikt nie przeżegnał się.  Lecz później wszyscy adorowali  Matce Bożej Jazłowieckiej w Kościele mieszczącym się w Klasztorze oraz Gimnazjum i Liceum w Szymanowie należącego do Sióstr Niepokalanek. Tam to też mogli wysłuchać opowieści  Siostry Agnes o wzruszającej historii Sióstr Niepokalanek oraz Ułanów a tym samym na „własnej skórze” odczuć co znaczy Honor i co znaczy Kochać Boga i Ojczyznę.

 

Na zlocie i rajdzie odbyły się 3 próby sprawnościowe (Jazda na czas między słupkami – PS2, entliczek pentliczek - PS3,  jazda na regularność –II Etap Rajdu),  konkursy z wiedzy historycznej, konkurencje zabawowe, konkurs elegancji.

 

Zwycięzcami konkursu elegancji zostali:

Statuetka za Najpiękniejsze brzmienie silnika dla Waldemara Daszkowskiego startującego z nr. 26, który przyjechałOplem Ascona z 1977 r.

Nagroda Burmistrza Miasta Sochaczew  Czar PRLu przypadła Panu Tomaszowi Ziejewskiemu  startującemu z nr. 18, który przyjechał Polonezem 1,5 LS z 1983 r.

Nagroda Burmistrza Miasta Sochaczew za Najbardziej egzotyczny pojazd Zlotu przypadła Panu Wiesławowi Wróblewskiemu  startującemu z nr. 15, który przyjechał  Condesą 2CV z 1984r.

 

Nagroda Burmistrza Miasta Sochaczew – Angielski Sprinter przypadła Panu Andrzejowi Gierszewskiemu startującemu z nr. 30, który przyjechał  MG MGA z 1953r.

 

Nagroda Starosty Najpiękniejszy motocykl z przyczepką dla PanaBartłomieja Sikory startującego z nr. 32, który przyjechał Jawą 360 z 1967r. wraz z przyczepką.

 

 

Nagroda Starosty – Najbardziej Warszawska dla Pana Michała Lesińskiego startującego z  nr. 14, który przyjechał Syreną 105 L z 1980r.

 

Nagroda Starosty Brytyjska Elegancja dla Pana Marcina Chrzanowskiegostartującego z nr. 25, który przyjechał Austinem Sa125 Sherline Saloon z 1953r.

 

Najbardziej prestiżowe nagrody:

Nagroda Wójta Sochaczewa – American Dream dla Pana Łukasza Buko  startującego z nr. 39, który przyjechał Chevroletem Chevelle  z  1968r.

 

Nagroda Wójta Sochaczewa – Samochód Prymasa Tysiąclecia  dla Pana Zbigniewa Iwańskiego startującego z nr. 17, który przyjechał samochodem Humber Super Snipe z 1965r.

 

Nagroda Wójta Sochaczewa za Najpiękniejszy pojazd KDLu dla PanaRomana Mirkowskiego startującego z nr. 19, który przyjechałWartburgiem 312 Dlux z 1966r.

 

Nagroda Wójta Sochaczewa za Najlepiej odrestaurowane auto zlotu dla Pana Bogdana Lenarda startującego z nr. 9, który przyjechał Syreną R20 z 1981r.

 

Nagroda Wójta Teresina za Najpiękniejszy pojazd zlotu  dla Pana Mariusza Wolskiego startującego z nr. 29, który przyjechał Tatrą T600 Tatraplan z 1949r.

 

Nagrodę od Sponsora Strategicznego firmy AST  Najstarsze Auto Zlotu otrzymał Pan Artur Węgier, startujący z nr. 16, który przyjechał DKW F5 z 1935r.

 

Nagrodę Główną od Sponsora Głównego firmy Bakoma Najstarszy Motocykl Zlotu otrzymali Pan Michał Kisiel z małżonką, którzy startowali z nr. 4 i przyjechali motocyklem Zundapp Z200 z 1928r.

 

Ponadto:

 

Dzięki uzyskaniu najlepszego rezultatu z Próby Sportowej PS2, prenumeratę gazety Automobilista otrzymał Pan Waldemar Daszkowski  startujący z nr. 26, który przyjechał Oplem Ascona z 1977 r.

 

 

Dzięki uzyskaniu najlepszego wyniku w klasyfikacji  generalnej  „Złoty tłok” – przypadł Panu Tomaszowi  Ziejewskiemu, który startował z nr. 18 i przyjechałPolonezem 1,5 LS z 1983r.

 

Na V Zlocie Zabytkowej Motoryzacji i Rajdzie im. Ks. Władysława Druckiego-Lubeckiego na terenie Pałacu w Teresinie można było zobaczyć  w ruchu samochód strażacki Minerva z 1925r. należący do zbiorów Muzeum Strażackiego prowadzonego przez Braci Franciszkanów w Niepokalanowie.

 

Najlepszymi zawodnikami w klasyfikacjach sportowych zostali:

Klasyfikacja POST65

Pozycja

Nr Startowy

Imie

Nazwisko

Miasto

Pojazd

Marka

Model

Rok produkcji

1

18

Tomasz

Ziejewski

Warszawa

Auto

Polonez

1,5 LS

1983

2

1

Marcin

Wiśniewski

Piaseczno

Auto

Citroen

CX

1980

3

10

Piotr

Pietras

Piotrów

Auto

Mercedes

107

1979

Klasyfikacja PRE65

Pozycja

Nr Startowy

Imie

Nazwisko

Miasto

Pojazd

Marka

Model

Rok produkcji

1

16

Artur

Węgier

Warszawa

Auto

DKW

F5

1935

2

25

Marcin

Chrzanowski

Pruszków

Auto

Austin

SA125 Sherline Saloon

1953

3

24

Wiktor

Miedziński

Włodawa

Auto

Warszawa

204

1964

Klasyfikacja Motocykle

1. Nr Startowy 21 Władysław Maciejewski z Sochaczewa Motocykl Simson AVO 425T  1956r

2. Nr Startowy 34 Cezary Szymala z Teresina Motocykl Junak M10 1962r


Szczegółowe wyniki sportowe znajdziecie Państwo w aktualnościach - Lista Generalna V ZZM. 

Uczestnicy za osiągnięcia sportowe oraz z konkursu elegancji zostali nagrodzeni pucharami ufundowanymi przez Władze Miasta oraz wartościowymi szklanymi statuetkami ufundowanymi przez Władze Starostwa i Gminy Sochaczew, Gminy Teresin oraz Sponsorów Zlotu. Uczestnicy zostali również obdarowani nagrodami rzeczowymi. W sumie ponad 120 wartościowych nagród zostało wręczonych uczestnikom Zlotu i każdy uczestnik nawet ten, który nie zajął pierwszych miejsc został uhonorowany wartościową nagrodą sponsorów (a były to wkrętarki, Vouchery na usługi, pojemniki z markowym olejem silnikowym, środki pielęgnacji  pojazdów, kubki zlotowe). Na pamiątkę każdy z uczestników otrzymał również kalendarz ZZM na rok 2015.